Nü, Yuval Yairi ve Savoy Otel • • 6

Laila

Çekim tekniği ve bakış açısı

Fotoğrafçının odayı seyir açısı ve bükülmeler odanın oldukça dar  olduğunu kolaylıkla kavramamızı sağlıyor. Çıplak modelin kadraj içerisindeki yerleşimi ve dikey perspektiflerin titizlikle kontrol edilmiş olması mekansal verilen önemi vurguluyor. Üzerindeki giysi ve elindeki süpürgeden kat görevlisi temizlikçi olduğunu anladığımız kadınınla çıplak model ile arasındaki mesafe, konumlandırma ve temizlikçinin  çıplak kadına bakışı; temizlikçi kadını izleyici/dikizleyen konumuna  yerleştirmemizi sağlıyor.

Fotoğrafçı, model ve izleyen ilişkisi;

Pencereden görünen sokak hariç; fotoğraftaki bütün elemanların oda içerisinde bulunması, fotoğrafçının konu ile yakın ilişkisini anlamamızı sağlıyor. Çıplak modelin doğrudan objektife bakması, fotoğrafçının izleyiciyi de bu ilişki içerisine sokma çabasını gösteriyor. Çıplak modelin yatak üzerindeki duruşu ve temizlikçi kadının bakışının çıplak kadında  olması konunun öznel ve özel durumunu (çıplak olma durumu, davetkarlığı, bir ilişki bekler veya bitirmiş olma durumu) düşünmemize neden oluyor. Mekanın otel odası olmasından dolayı çıplak kadının bir  fahişe, bir sevgili veya metres olabileceğini düşünüyoruz. Çıplak modelin yüzündeki tanımlanamayan ifadesi ise özel durumunu tanımlamamızı engelliyor, gizem yaratıyor ve merak uyandırıyor.

Zaman ve Uzam;

Fotoğrafta yoruma açık bırakılmış bir durumla karşılaşıyoruz. Pencereden  görünen atmosfer, bize zamanla ilgili yeterli bilgiyi vermiyor. Ancak, havanın aydınlık olması ve pencereden gelen yumuşak ışıktan gündüz olduğunu  anlıyoruz. Oldukça dar bir alana sıkıştırılmış kompozisyon otel odasınının nesnel durumunu tarif ederken, pencereden görünen tropikal ağaçlar ve deniz,  bölgenin sıcak bir bölge ve deniz kenarı olduğu bilgisini veriyor. Odanın duvar  kağıdı ve perceredeki boyaların yıpranmışlığı ise eskimişliği çağrıştırıyor.

Duvardaki Bogart posteri ise sahneyi, sinemanın 1950’lerdeki karafilm  dönemine götürüyor. Belki çerçevedeki Bogart posteriyle de fotoğrafçı, babası Uzi temsil etmek istemiştir diye düşünmeden edemiyoruz.

Temizlikçi kadın Uzi’nin muhbiri veya dedikodusunu yapanları temsil  ediyor olabilir. Çıkış etiketi de, hem fiziksel alandan, hem de yarı-hayal  edilmiş bir hafızadan ihtiyaç anında kaçılabileceğini temsil ediyor olabilir.

Beden Dili;

Fotoğraftaki beden dili incelendiğinde, çıplak modelin dağınık saçları, elleri ve yatağın üzerindeki duruşu ve seksi hatırlatırken, yüz ifadesi ise temizlikçi kadınınkine benzer bir rahatlığı çağrıştırıyor. Temizlikçi kadının odanın köşesindeki konsol üzerinde kontrolsüz oturuşu ve bakışı da  telaşsız ve sabırlı olma durumuyla da bir gizli izlemeyi anımsatıyor.

Önceki Sayfa 7. Sayfa

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

twelve − 5 =