Sacred Walley | Peru

Sacred Walley 64

Machu Picchu’ya Doğru..

Meğer, herkes otelde bizi bekliyormuş; biraz homurdanıyorlar, biz de kıvırttırıyor karambole getirip yuvarlıyoruz :=) Hemen minibüse doluşup yola çıkıyoruz. İlk olarak, İnkaların Kutsal Vadi olarak adlandırdığı bölgede; İnka kalesinin bulunduğu ve İnkaların deneysel tarım yaptıkları Pisac’a giriyoruz. Değişik teraslar var. İnkalar teras sistemini geliştirmişler. Bitkileri yüksekliğe uyum sağlamaları için teraslara aşağıdan başlayarak ekiyorlarmış. Farklı türden teras yapılması da rüzgar ve nem açısından önemli imiş. Bütün bunlar sonucu 200 üzerinde patates çeşiti ve 50’den fazla mısır türüne ulaşmışlar. Burada terasların başında bir flütçü görüyoruz. Flütten çıkan neredeyse sihirli ezgiler tüm vadiyi ve terasları dolduruyor. Grup flütçü etrafında fotoğraf çektiriyor. Fakat benim daha işim var. Grup ayrıldıktan sonra başlıyorum flütçünün etrafında dolaşmaya. Çok güzel fotoğraf veriyor. Ve sonunda çektiğim fotoğraflar karşılığında; 20 sol verip flütçüden bir CD almak şart oluyor.

Pisac dönüşü yerel bir pazardan biraz alışveriş yapıp Urubamba yolunda bir Lama çiftliğine giriyoruz. Burada geleneksel yöntemlerle Lama ve alpaka yünü imal ediliyor ve dokumalar yapılıyor. Her yerde lama, alpaka ve aynı soydan gelen yünleri yerlere kadar sarkan hayvanlar var. Elinizden ot yiyecek keder evciller. Tabi herkes tükürük riskine karşı biraz uzak duruyor. Ben yere yatmış vaziyette dokuma tezgahını ve dokuyan adamın fotoğrafını çekmeye çalışırken -bu arada dokuma tezgahları çok küçük ve önemli bir bölümü ustanın kucağında- bir lama yavrusu bana doğru geliyormuş, iyice yanaşmış, adamın gülmeye başlamasına uyanıp lamayı farkettiğimde lensi kokluyordu. Ben doğrulunca sevmeye fırsat vermeden hemen kaçıverdi. Ama lamanın adını “beni öpen lama” koydum. Kutsal vadi boyunca devam eden Urubamba dağları ve Urubamba nehri boyunca seyahatimizin sonunda Ollantaytambo denilen küçük bir kasabaya varıyoruz. Lama onuruna yapılmış bir şehir olduğunu anlatıyor rehberimiz. Yine dağlar içinde oluşmuş bu kasabanın sırtlarında inka kalesi ve terasları ve İnkaların yiyecek deposu olarak kullandıkları taş yapılar var.